CLIENT: Wilde Möhre Festival
REMIT: Art Direction | Graphic Design | Illustration
Wilde Möhre Festival Design
It is a world of its own, which has been created in the last seven years on the site of the „Wilde Möhre“. Wood and metal sculptures, self-built huts and stages, relaxed music. In Göritz near Drebkau (Spree-Neisse) the „Wilde Möhre Festival“ has been taking place since 2014 – with music, art, workshops and theater performances. Meanwhile up to 7,000 people visit the festival.
Under the motto “Hören, Sehen, Fühlen“ the Wilde Möhre Festival took place for the first time – the music and culture festival to help shape the future.
My task was the comprehensive design of the corporate identity. This included the heart of the design, the pencil-illustrated logo, as well as posters, billboards, tickets, a map, admission ribbons and bags. I was the only freelancer for this extensive project.
Es ist eine eigene Welt, die in den letzten sieben Jahren auf dem Gelände der „Wilden Möhre“ entstanden ist. Holz- und Metallskulpturen, selbstgebaute Hütten und Bühnen, entspannte Musik. In Göritz bei Drebkau (Spree-Neiße) findet seit 2014 das „Wilde Möhre Festival“ statt- mit Musik, Kunst, Workshops und Theateraufführungen. Inzwischen besuchen bis zu 7.000 Menschen das Festival.
Unter dem Motto “Hören, Sehen, Fühlen” fand das Wilde Möhre Festival zum ersten mal statt – das Musik- und Kulturfestival zum Mitgestalten.
Meine Aufgabe war dabei die umfassende Gestaltung der Corporate Identity. Hierzu gehörte das Herzstück des Designs, das mit Bleistift illustrierte Logo, außerdem Poster, Plakate, Tickets, eine Landkarte sowie Einlassbändchen und Beutel. Ich war die einzige Freelancerin für dieses umfangreiche Projekt.